سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناگفته‌های تاریخ موسیقی ایران در یک کتاب/ «دل به دریا زدن، دم زدن می‌خواهد»


 

  • ناگفته‌های تاریخ موسیقی ایران در یک کتاب/ «دل به دریا زدن، دم زدن می‌خواهد»

    میلاد کیایی مدرس، آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور  درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری خود گفت: بعد از انتشار کتاب «راز آشکارا» که چندی پیش به چاپ ششم رسید، تصمیم گرفتم تا نظر به استقبال مخاطبان نگارش کتاب دیگری را آغاز کنم که فعلا نام آن «دل به دریا زدن، دم زدن می‌خواهد» انتخاب شده است.

    وی افزود: این کتاب دربرگیرنده ناگفته‌های تاریخ موسیقی ایران چه در دوران قبل از تولدم و چه در دوران کاری‌ام است که تلاش کردم صرفاً به خاطره‌نگاری نپرداخته و به بیان تجربه‌های خود در این زمینه نیز بپردازم. این در حالی است که برخی از بخش‌هایی که تصمیم داشتم در کتاب «راز آشکارا» منتشر کنم اما به دلایل مختلف میسر نشد، نیز در این کتاب در قالب یک فصل جداگانه با ویرایش و قالب جدید گنجانده شده است.

    کیایی درباره ویژگی‌های کتاب جدیدش گفت: این کتاب می‌تواند برای نوازندگان جوان موسیقی ایرانی کاربرد داشته باشد. به‌طور مثال این هنرمندان جوان باید بدانند شخصیتی چون امیرحسین افتتاح به‌عنوان یک نوازنده بسیار مهم و تأثیرگذار سنتور چگونه دار فانی را وداع گفت؟ چرا که بسیاری از افراد نمی‌دانند این هنرمندان شاخص و موثر حوزه موسیقی چگونه از دنیا رفته و یا چه خدمات ارزشمندی را به موسیقی ایرانی ارائه داده‌اند؟ این‌ها نکاتی است که من تلاش کرده‌ام در کتاب جدیدم به آن‌ها بپردازم و امیدوارم مورد توجه دوستداران قرار گیرد.

    241241