سفارش تبلیغ
صبا ویژن

720 هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت


 

  • 720 هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت

    به گزارش ایسنا، غلامحسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: در این مدت 69 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده است.

    وی با بیان اینکه این افزایش به علت بارندگی در فصل بهار و رشد علوفه در سطح استان بوده است، گفت: البته پیش‌بینی ما افزایش بیشتر از این مقدار بود که نشان می‌دهد امسال ساماندهی بهتری شده است. البته نیروهای عملیاتی ما، مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های در کنترل آتش‌سوزی‌ها و حضور به موقع آتش‌سوزی‌ها موثر بوده است.

    مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این مدت بیشتر آتش‌سوزی‌ها را در جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های باشت و گچساران داشته‌ایم.

    حکمتیان اصل با بیان اینکه که در هفت ماهه سال قبل 350 هکتار جنگل و مرتع استان طعمه حریق شده بود، تصریح کرد: در سال 96 حدود 750 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت. وی با بیان اینکه بیشتر عامل آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان عامل انسانی بوده است، ادامه داد: در بعضی موارد آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده است.

    مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه امسال تعداد زیادی آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اثر آتش زدن پسماند مزارع بوده است که این آتش زدن‌های مزارع خلاف بوده و باید جهاد کشاورزی علیه این افراد پرونده قضایی تشکیل می‌داد اما این کار به نحو مطلوب انجام نشد.