سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه با آموزش تحلیل تکنیکال در بازار موفق عمل کنیم

در این مقاله به آموزش تحلیل تکنیکال می پردازیم این این اموزش می توانید به شما در کسب درامد از بازار های جهانی از جمله بازار ارزهای رمزنگاری شده و یا بازار فارکس به شما کمک می کند. در این رابطه مقاله اموزش تحلیل تکنیکال بیت کوین می تواند به شما کمک کند

آموزش تحلیل تکنیکال یکی از آموزش هایی می باشد که سرمایه گذاران قبل از ورود به بازار سرمایه باید آن را فراگرفته و در معاملات خود از آن استفاده کنند. در بخش های قبل که در خصوص نحوه ورود به بازار سرمایه و رویه گذراندن دوره های آموزشی پس از ورود به بازار سرمایه صحبت کردیم گفتیم که یک سرمایه گذار بعد از ورود به بازار سرمایه و قبل از شروع معاملات اصلی خود باید حتما تحلیل تکنیکال را فراگرفته و همراه با تحلیل بنیادی بتواند معاملات منطقی و منظمی را داشته باشد و این واقعا نادرست است که یک سرمایه گذار بورسی بدون آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در بازار سرمایه معامله کند و انتظار معاملات موفقی را داشته باشد. در بخش قبل در خصوص واگرایی ها با استفاده از RD و HD صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم که بگوییم چگونه با استفاده از RD وارد معامله شویم تا بتوانیم معاملات موفقی داشته باشیم.

چگونه با اندیکاتور RD معامله کنیم

در مقاله قبلی و در بخش آموزش تحلیل تکنیکال در خصوص RD به صورت کامل صحبت کردیم و حالا قصد داریم بررسی کنیم که چگونه با استفاده از این واگرایی که به عنوان محرک برگشت است اقدام به معامله کنیم.
یکی از تکنیک های خوب معاملاتی در خرید سهم با استفاده از تحلیل تکنیکال که میتوان بعد از واگرایی از آن استفاده کرد؛ تکنیک شکسته شدن خط روند می باشد. به عنوان مثال در شکل زیر بین نقاط A و B واگرایی از نوع RD شکل گرفته است و میل فروشندگان به فروش کم شده است. حال سوال اینجاست که آیا باید در محدوده B اقدام به خرید کرد یا خیر؟ چرا که اگر در محدوده B خریداری کنیم نمیتوان حد ضرر را تعریف کرد و معیار ریسکی برای سرمایه گذاری قرار داد. به همین دلیل صبر میکنیم تا قیمت افزایش یابد و به ما ثابت شود که خریداران پرقدرت وارد سهم شده اند. از نظر کلی RD نشان دهنده ضعیف شدن فروشنده است ولی باید در نظر داشت که ضعف فروش به خودی خود نمیتواتند نشان دهنده قدرت خرید باشد و ضعف فروش نشان میدهد که صرفا فروشنده ضعیف است و تمایل به فروش سهم ندارد و صرفا همین. در واقع معاملاتی که با واگرایی ها انجام میشود مفهومش این است که اول ضعف فروشنده در سهم دیده شود و در صورتی که قدرت در جهت خریدار وارد شد سپس وارد معامله شویم. در تصویر زیر هم در محدوده B ضعف فروشنده دیده شد و پس از اینکه قدرت خرید دیده شد و خط روند نزولی شکسته شد میگوییم که خریداران قوی وارد بازار شده اند و اقدام به معامله میکنیم و حد ضرر را در محدوده B قرار میدهیم و گام قبل از روند نزولی را برای حرکت جدید مدل میکنیم و بر اساس آن عمل میکنیم.

به عنوان مثال در شکل زیر نیز نشان دهنده گرفتن موقعیت در نحلیل تکنیکال می باشد؛ ما شاهد دو نوع ریزش می باشد که ریزش نوع اول از نوع فروشندگان قوی در بازار و ساختار impuls و ریزش نوع دوم از نوع correction می باشد. همین ساختار ناپایدار کاهش دیدی به سرمایه گذار مبنی بر چرخش میدهد. زمانی که در انتهای یک ریزش ضعیف واگرایی مثبت باRSI و MACD وجود دارد یعنی میل به چرخیدین در بازار است ولی نباید در کف بخریم چرا که حد ضرر تعریف شده نداریم و باید صبر کرد تا خط روند نزولی شکسته شود و خریداران پرقدرت وارد شوند و سپس وارد معامله شد.

اندیکاتور RD

ویا در شکل زیر می توان دید

اندیکاتور RD

شکل زیر نمونه ای دیگر در آموزش تحلیل تکنیکال با استفاده از واگرایی را نشان میدهد. به عنوان مثال شکل زیر در محدوده نشان داده شده یک ریتم افزایشی کند با ساختار کارکشن را نشان میدهد. وقتی قیمت به محدوده مقاومت میرسد نشان دهنده ضعف خریدار می باشد و در نمودار RD منفی داریم که نشان از عدم قدرت خریداران برای بالابردن قیمت می باشد. البته در بسیاری از نمودارها ممکن است که قیمت از مقاومت قبلی بالاتر رود اما ساختار شکل گرفته در نمودار نشان میدهد که رشد قیمت پایدار نیست و باید در انتظار یک ریزش در سهم بود که اصطلاحا به آن FAKE BREAKOUT میگویند که نباید بر اساس آن وارد معامله شد. ممکن است شکست های اینچنینی را در نمودار بسیار ببینید که شکست یک محدو.ده مقاومتی با قدرت نمی باشد و تمایل بازار برای رشد سهم بعد از مقاومت کم می باشد که نشان میدهد انتظار ریزش در سهم را پس از آن مرحله داریم.

اموزش تحلیل تکنیکال بیت کوین

در مثال های بالا در خصوص خرید سهم با استفاده از تحلیل تکنیکال و از نوع واگرایی و همراه با خط روند صحبت شد که چگونه میتوان با استفاده از واگرایی ها در بازار معامله کرد و از فرصت های معاملاتی ایجاد شده به بهترین شکل بهره برد.در مقالاتی بعدی بیشتر در مورد اموزش تحلیل تکنیکال بحث خواهیم کرد.

 

برای آموزش بیشتر به سایت داریک لند مراجعه شود