سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابی درباره «بازی» منتشر شد


 

  • کتابی درباره «بازی» منتشر شد

    کتاب «مطالعات بازی؛ بازی و فرهنگ از آغاز تا امروز» نوشته فرانس مائورا با ترجمه حمیدرضا سعیدی منتشر شد.

    به گزارش ایسنا، این کتاب در 352 صفحه با شمارگان 550 نسخه و بهای 72هزار تومان درفرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم راهی بازار شده است.

    «مقدمه: مطالعات بازی چیست؟»، «فرهنگ بازی: معنا در بازی‌ها»، «بازی‌ها و بازی کردن در تاریخ»، «ساختار دوگانه و بازی‌های اکشن دهه 70»، «ماجراجویی‌ها و داستان‌های دیگر در بازی‌های دهه 1980»، «جهان‌های سه‌بعدی و سال‌های ابتدایی دهه 1990»، «واقعیت و بازی: ورود فرهنگ بازی به هزاره جدید» و «آماده‌سازی طرح پژوهشی در حوزه مطالعات بازی» بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

    در مقدمه مترجم می‌خوانیم: امرزه با توسعه و گسترش فناورهای‌های دیجیتال بازی‌های ویدئویی عمومیت فراوانی یافته‌اند، به‌طوری که به مقوله‌ای مهم و بحث‌برانگیز در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی بدل شده‌اند. این بازی‌ها در بنیان ریشه در بازی‌های آنالوگی دارند که دارای تاریخی به قدمت اجتماعات و فرهنگ‌های انسانی است. از این رو فهم بازی‌ها به عنوان پدیده‌ای در اصل طبیعی، موضوعی است که در ابتدا باید از خلال مطالعات بازی‌ها به‌طور کلی، و به شکلی خاص مطالعه بازی‌های دیجیتال انجام پذیرد.

    کتاب حاضر اثر فرانس مائورا پژوهشگر حوزه رسانه و بازی‌شناسی فنلاندی مقدمه‌ای است مختصر در مطالعات بازی‌ها که می‌تواند خواننده را با نظرگاه‌ها و منابع مختلف در این حوزه آشنا کند  و فهمی کلی را از این مقوله به دست دهد.

    در نوشته پشت جلد کتاب هم آمده است: «مطالعات بازی» راهنمای جامعی است درباره بازی‌های دیجیتال در مقام رشته‌ای علمی که تاریخ و ماهیت این موضوع را به‌عنوان پژوهشی‌تحلیلی در بستر فرهنگ به خوانندگان عرضه می‌کند و سپس مروری دارد بر بازی‌های دیجیتال به مثابه سازه‌های فرهنگی پویا. بازی‌های دیجیتال از رهگذر مطالعات مفاهیم اصلی‌ تحلیلی در بافت و فرهنگ آن‌ها در چهار دوره (دوران آغازین و دهه‌های 70 و 80 و 90 میلادی) توصیف و تحولات معاصر آن‌ها بررسی شده است.

    انتهای پیام