سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توافق در جی20 برای کاهش3.7میلیون بشکه نفت/ تصمیم جدید 3 عضو اوپک


 

  • توافق در جی20 برای کاهش3.7میلیون بشکه نفت/ تصمیم جدید 3 عضو اوپک

    به گزارش شفاف، بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از دهمین نشست اوپک پلاس در توضیح روند نشست جلسه گفت: این جلسه در ادامه جلسه روز پنجشنبه گذشته ما بود که در آن جلسه بر سر کاهش تولید 10 میلیون بشکه‌ای در روز توافق کردیم؛ مکزیک طبق تقسیم بندی‌های انجام شده قرار بود 400 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد که نپذیرفت که طی این چند روز با وزیر انرژی این کشور صحبت شد و قرار شد مکزیک برای ماه‌های مه و ژوئن 100 هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد؛ 300 هزار بشکه باقی مانده را نیز آمریکا پذیرفت تا از میزان تولید خود بکاهد. به هر حال مکزیک تعهد خود را از ماه ژوئن اجرایی می‌کند.

    وی ادامه داد: وزرای انرژی جی 20 نیز توافق کردند تا 3.7 میلیون بشکه از تولیدات نفت خود را برای یک سال کاهش دهند که البته تقسیم بندی و سهمیه هر کشور برای این کاهش تولید هنوز مشخص نیست.

    به گفته این مقام مسؤول وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که عربستان، کویت و امارات متحده عربی می‌پذیرند که علاوه بر سهم معین شده کاهش تولید نفت خود در اوپک پلاس، 2 میلیون بشکه دیگر نیز از تولید خود بکاهند.

    زنگنه تاکید کرد: در نتیجه این اقدامات امیدواریم بازار به وضعیت متعادلی باز گشته و آثار آن فردا صبح که بازارها گشوده می‌شوند بر ارقام مشخص باشد تا زمانی که این کاهش به طور فیزیکال بر بازار اثر بگذارد.

    وزیر نفت اظهار داشت: برای دو ماه اوپک پلاسی ها 10 میلیون بشکه از تولید روزانه خود می‌کاهند. برای 6 ماه بعد آن تا پایان سال میلادی 2020 میلادی به میزان 8 میلیون بشکه و در نهایت برای 16 ماه آینده آن نیز 6 میلیون بشکه در روز از تولید نفت روزانه خود می کاهد. این مقوله‌ای است که در این نشست بر سر آن توافق شده است.

    زنگنه در پاسخ به اینکه آیا این اقدام منجر به ورود نفت به کانال 40 دلاری می‌شود پاسخ داد: باید منتظر باز شدن بازارها باشیم.




گونه‌های جانوری در استرالیا نیاز به کمک فوری دارند


 

  • گونه‌های جانوری در استرالیا نیاز به کمک فوری دارند

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استرالیا از شناسایی 113 گونه جانوری خبر داد که به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی اخیر به کمک فوری نیاز دارند.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد خطر انقراض این گونه‌های حیوانی را تهدید نمی‌کند اما حدودا تمامی گونه‌های ذکر شده در این فهرست حداقل 30 درصد از زیستگاه‌های خود را به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب و شرق استرالیا از دست داده‌اند.

    به گفته کارشناسان، کوالاها و والابی‌ها (نوعی کانگورو) همچنین پرندگان، ماهی‌ها و قورباغه‌ها از جمله گونه‌هایی هستند که به بیشترین حمایت نیاز دارند.

    کارشناسان پیش از این برآورد کرده بودند که بیش از یک میلیارد حیوان در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا که مناطق وسیعی از جنگل‌های این کشور را فرا گرفته از بین رفته‌اند.




قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا رونمایی شد


 

  • قوی‌ترین کارت گرافیک دنیا رونمایی شد

    به گزارش همشهری آنلاین؛  انویدیا، بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی، اعتقاد دارد گرافیک‌های قدرتمند سری RTX این شرکت که جدیدترین سری از گرافیک‌های این شرکت نیز به حساب می‌آیند، از کنسول‌های نسل بعدی یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان سری X، سریع‌تر و قدرتمندتر است!

    تقریبا همه افرادی که به حوزه فناوری، ‌ خصوصا کامپیوتر علاقه‌مند هستند، از رقابت شدید بین انویدیا و AMD به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک دنیا آگاهند. اما این بار انویدیا کنسول‌های بازی نسل بعدی را که به پردازنده‌های گرافیکی ساخته شده توسط AMD مجهز خواهند شد هدف قرار داده و در جریان رویداد GTC China 2019، با اشاره به کارت گرافیک قدرتمند خود، خط و نشانی برای AMD کشید!

    جنسن هانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل و موسس شرکت انویدیا، در جریان کنفرانس اخیر، قدرت‌ کارت گرافیک RTX 2080 با طراحی Max-Q را به تصویر کشید. طراحی نسبتا جدیدی که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد لپ‌ تاپ‌هایی بسازند که در عین باریک بودن، قدرت پردازش گرافیکی‌شان حتی از قبل بیشتر است. برای اثبات این موضوع، هانگ در یکی از اسلایدها، به مقایسه دو لپ تاپ لنوو Y900 با پردازنده گرافیکی GTX 980M و لنوو Y740 با گرافیک RTX 2080 Max-Q پرداخت.

    در ادامه، مدیرعامل انویدیا اعلام کرد RTX 2080 Max-Q از کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X که قرار است بر پایه پردازنده گرافیکی RDNA 2 راهی بازارشوند، سریع‌تر است! پردازنده گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD بر پایه لیتوگرافی ارتقا یافته 7 نانومتری (7nm+) طراحی شده‌اند و از قدرت بسیار بالایی برخوردارند. در حال حاضر RTX 2080 Max-Q بهترین پردازنده گرافیکی موبایل (قابل حمل) در جهان است و به سختی می‌توان نتیجه رقابت بین این دو گرافیک را پیش‌بینی کرد. در بین پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ، RTX 2070 Super را می‌توان جدی‌ترین رقیب برای RTX 2080 Max-Q در نظر گرفت!




 

انتخاب اسم ایرانی

اسم یا نام هر انسانی نشانه ای از هویت او می باشد. همگی ما بسیاری از دوستان و آشنایان را می شناسیم که به خاطر اسمشان دچار مشکلات و معضلات در زندگی روزمره شان شده اند و از نظر روحی و روانی تحت فشار، چه از طرف جامعه و چه از طرف خودشان به دلیل مانوس نبودنشان با اسم خود بوده‌اند.

اسم و تاثیر آن روی شخصیت کودک

به نظر من حتی شخصیت انسان ها مطابق با اسم آنها شکل می گیرد. شاید بخواهید فرزندتان دارای مقام و منزلت باشد یا که شخصیتش مشابه اسطوره ای تاریخی در ایران باستان یا که نه فرزندی بسیار معنوی بار بیاید. بستگی به روحیه شما پدر مادر دارد. اما چیزی که مهم است این چهارچوب است. در قالب این چهارچوبی که در ادامه خواهیم گفت، اسم هایی که در هر زمان و مکانی بتوانند به فرزندتان اعتماد به نفس و ارزش بدهد انتخاب کنید. به طرزی که وقتی اسمش را معلمش، دوستانش یا هر مخاطب دیگری صدا میزند خودش از شنیدن آهنگ و معنای اسمش لذت ببرد، احساس غرور کند و حس کند مخاطب نیز چنین حسی دارد.

Iranian-names.jpg

راهنمای انتخاب نام

آهنگ اسم

آهنگ اسم مهم است. صدا کردن بعضی اسم ها در انسان حس آرامش می‌دهد. اسم های ایرانی عمدتاً این آهنگ را دارند و دلنشین هستند. ندا، آوا، ژیلا و نام های از این قبیل به خصوص برای دخترها که روحیات لطیفی دارند مناسب و خوش آواست.

معنی اسم های فارسی که خود نشانی از تاریخ و اصالت سرزمین پارس است و با حرف و اشاعه این اسم ها یادآور گنجهایی میشویم که ریشه و اصالت ما در آن است نسل به نسل منتقل می شود.

اسم هایی که به سهولت ادا می شوند

متاسفانه بعضی از اسم ها با توجه به اینکه بسیار با محتوا هستند. بسیار با اختصار گفته می شود البته اشتباه از طرف گوینده است و متاسفانه اصل اسم با این اختصار گویی به اسمی بی محتوا تبدیل می شود.

اسم زیبا

با توجه به چهار چوب های گفته شده اگر اسم ها را دسته بندی کنیم به شکل زیر در می آیند:

1.      اسم های با محتوایمقام، منزلت و قدرت

2.      اسم های اسطوره ای

3.      نام های با محتوای معنوی و عاشقانه

آهنگ اسم و سهولت در گویش

در چهارچوب فوق با توجه به علایق پدر و مادر میتوان آهنگ صدا و سهولت در گروهش را نیز اضافه نمود.در صورت علاقه به اختصارگویی اسم سهولت در گویش اسم حتما در نظر گرفته شود.

در آخر باید بگوییم که می توانید فهرست کامل اسم های ایرانی را در سایت تخصص اسم ببینید:

اسم دختر

اسم پسر

به امید روزی که تمام ایرانیان اسم های زیبای ایرانی داشته باشند و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

 







فیلم | عملیات احداث راه در دره فرحزاد


 

  • فیلم | عملیات احداث راه در دره فرحزاد

    سه‌شنبه 3 دی 1398 - 18:00

    عملیات احداث جاده دسترسی در حاشیه رود دره فرحزاد به منظور تردد خودروهای دستگاه‌های نظارتی، توسط شهرداری تهران آغاز شد.

    دره فرحزاد

    برچسب‌ها

    نظر شما