سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد؟


 

  • چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می‌افتد؟

    چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

    چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟«تابناک باتو» ـ از زمان‌های قدیم در میان عموم مردم این اعتقاد وجود داشت که میتوان سلامتی یک فرد را از طریق ناخن‌های آن فرد تشخیص داد. مردم معتقد بودن که یک ناخن سالم باید رنگ صورتی روشن و شفاف داشته باشد و اگر فردی ناخن‌های دست و پا سالم داشت، نشان از سلامتی فرد می‌داده است. به همین علت در گذشته برخی از لاک‌های ناخن فقط رنگ صورتی کمرنگ بوده و افراد برای تظاهر به سلامتی بدن از آن استفاده میکردند.

    اما در حال حاضر انواع لاک‌های ناخن در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار ارائه میگردد که برای هر نوع سلیقه‌ای جوابگو میباشد. در برخی از انواع لاک‌های ناخن نیز مواد سمی افزوده میشود.

    همانطور که همه ما میدانیم نباید از لاک ناخن بیش از حد استفاده کرد، چون استفده بیش از حد باعث خشک شدن و زرد شدن ناخن‌ها می‌شود؛ و در ضمن این نوع لوازم آرایشی آسیب‌های جدی تری به سلامتی افراد وارد می‌کند.

    ما نمی‌خواهیم که شما لاک ناخن را برای همیشه کنار بگذارید، ولی در این مقاله تاثیرات مخربی که مواد آن روی بدن شما خواهد گذاشت را بیان می‌کنیم.

    چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

    خطرات اصلی لاک ناخن برای سلامت افراد چیست؟

    خطرات لاک ناخن در سمیت آن نهفته است. بعضی از لوازم آرایشی مدرن شامل مواد زیر می‌باشد که می‌توانند آسیب جدی به سلامت شما وارد کنند.

    مواد سمی لاک ناخن

    بوتیل استئارات

    نیترو سلولز

    صمغ استری

    استون

    آمیل استات

    عطر و رنگ

    ا. TPHP لاک ناخن

    تعدادی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که TPHP باعث اختلال غدد درون ریز می‌شود. در مطالعات مربوط به حیوانات، این مساله باعث مشکلات زایمان و رشد شده است. این ماده شیمیایی به عنوان پلاستیسیزر در لاک ناخن عمل می‌کند، که آن را انعطاف پذیرتر و بادوام می‌کند.

    تولوئن

    یک حلال است که ناخن‌ها را یکدست میکند و رنگدانه آن را حفظ میکند. تولوئن میتواند روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذلرد وباعث اختلالاتی در باروری میشود، همچنین سردرد، ضعف، غش وحالت تهوع از آسیب‌های احتمالی استفاده از لاک ناخن می‌باشد.

    نیتروسلولوز لاک ناخن

    همان اجزای مورد استفاده در رنگ خودرو، همچنین در برخی مواد منفجره مانند آتش بازی و دینامیت. با این حال، این ماده شیمیایی بیش از حد سمی نیست، اما می‌تواند موجب سمی شدن اندام‌ها شود.

    بوتیل / اتیل استات لاک ناخن

    این ماده شیمیایی بسیار قابل اشتعال است و وقتی استنشاق یا بلعیده می‌شود، سمی است. همچنین می‌تواند به طور جدی به اندام‌های داخلی در طولانی مدت آسیب برساند (مثلا زمانی که به مدت چند ماه یا چند سال بدون وقفه لاک دارید).

    فرمالدئید

    یک گاز بی رنگ است که به افزایش ماندگاری پولیش کمک می‌کند. اگر از آلرژی رنج می‌برید، تماس با فرمالدئید می‌تواند باعث درماتیت و سوختگی‌های احتمالی شیمیایی شود. در موارد شدیدتر، این بیماری باعث ایجاد اختلالات ریتم قلب، تشنج و سرطان می‌شود.

    دیبوتیل فتالات (DBP)

    به عنوان عطر لاک استفاده می‌شود. وجود این مؤلفه خطرناک ممکن است باعث اختلالات غدد درون ریز، بیماری‌های زنان و زایمان دستگاه تنفسی شود.

    چند ساعت بعد از لاک زدن چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟

    پارابن در لاک ناخن

    انواع مختلفی از پارابن‌ها وجود دارند که می‌توانند در تولید لاک مورد استفاده قرار گیرند و باید از آن‌ها اجتناب شود. وظیفه آن‌ها عمل کردن به عنوان نگهدارنده عمل است و آن‌ها با سرطان سینه مرتبط هستند. علاوه بر این، آن‌ها از دریافت ویتامین طبیعی از نور خورشید (مانند ویتامین D) و اکسیژن جلوگیری می‌کنند که هر دو برای داشتن ناخن‌های سالم و شاد مورد نیاز هستند.

    کافور موجود در لاک ناخن

    کافور به عنوان پلاستیزر هم استفاده می‌شود، دافع زنگ زدگی است و برای جلوگیری از فساد حشرات مرده در مجموعه‌های حشرات استفاده می‌شود. این عنصر سمی است و می‌تواند موجب تشنج، تحریک پذیری و سمی شدن بدن شود.

    دانشمندان مطالعه‌ای را روی 24 زن انجام دادند. 6 ساعت پس از طراحی ناخن‌های خود، در بدن اکثر شرکت کنندگان سطح بالایی از دی فنیل فسفات را نشان داد - مشتق کننده تری فنیل فسفات است که در فرایند متابولیسم شکل می‌گیرد. 10 ساعت پس از شروع آزمایش، سطح دیفنیل فسفات در بدن همه شرکت کنندگان تا 7 برابر بالاتر از حد معمول است. این نتایج واقعاً نگران کننده است.

    بعضی از لاک ناخن‌ها دارای مارک‌های ویژه‌ای هستند؛

    "بدون-5" بدان معناست که این محصول حاوی فرمالدئید، رزین‌های مشتق شده آن (رزین‌های فرمالدئید)، تولوئن، دیبتیل فتالات یا کافور نیست.

    "بدون-3" به این معنی است که لاک ناخن عاری از سه مواد مضر است: فرمالدئید، دیبوتیل فتالات و تولوئن.

    قبل از خرید لاک ناخن، پیش از هر چیز به مواد اولیه آن توجه کنید و به یاد داشته باشید - سلامتی شما در دستان شماست!

    منبع: زندگی آنلاین




ایران شانزدهمین کشور در تولید مقالات علمی در دنیا


 

  • ایران شانزدهمین کشور در تولید مقالات علمی در دنیا

    به گزارش ایسنا، حسین سالار آملی در افتتاح اجلاس بین‌المللی دریای خزر و توسعه پایدار در گیلان که در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: پیمان‌های منطقه‌ای مشترک تاثیر بسزایی در توسعه پایدار و همه جانبه شدن دارند.

    قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه مشترکات بین انسان‌های منطقه عامل پیشرفت و توسعه پایدار است، افزود: تاریخ و سابقه فرهنگی مشترک در منطقه پشتوانه همکاری‌ها است.

    وی علم و فناوری را وجه مشترک تعمیق همکاری‌ها در دنیا دانست و ادامه داد: علم و فناوری برای همه مردم وجود دارد و در هیچ جای دنیا یک دانشمند مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد، زیرا دانش متعلق به همه مردم است و حرمت دارد. این حرمت با حرمت مسئولین سیاسی و اجرایی متفاوت است لذا می‌توان گفت علم و فناوری وجه مشترک تعمیق همکاری‌هاست.

    سالار آملی با اشاره به سه سیاست کلی شورای معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اولین سیاست این است که می‌خواهیم علم و دانش را در جامعه اجرایی کنیم. دومین سیاست کلان وزارت علوم فنی و حرفه‌ای کردن دانش است و سومین سیاست کلان هم بین‌المللی‌سازی آموزش عالی است.

    وی با بیان اینکه 98 درصد به علم دنیا نیاز داریم و دو درصد در داخل تولید می‌شود، گفت: تنها راه دسترسی به علم دنیا بسترسازی همکاری‌های بین‌المللی است.

    قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اضافه کرد: در کشور 81 هزار عضو هیئت علمی و یکصد هزار دانشجوی دکتری داریم. محققان ما در سال 2018، 53 هزار و 340 مقاله آی. اس. آی ثبت کرده‌اند. البته این کافی نیست، زیرا علم ما ورودی و خروجی دارد و باید اثرگذاری هم داشته باشد که این امر با بهره‌گیری از تجربیات علمی دیگر کشورها میسر می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه جایگاه ویژه‌ای در تبادلات علمی دارند، گفت: میزان رشد علمی ایران بر مبنای مقالات آی. اس. آی همواره روندی رو به رشد داشته است. جمهوری اسلامی در روند بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های خود فرایندهای لازم را دنبال می‌کند که از این بین می توان به چاپ کتاب و مقاله اشاره کرد.

    سالار آملی بیان کرد: هر مقاله بین‌المللی یک همکاری مشترک بین‌المللی است که در مسیر بین‌المللی‌سازی علم و دانش منجر می‌شود.

    وی با بیان اینکه ایران شانزدهمین کشور دنیا در تولید مقالات علمی است، گفت: در رشد مقالات علمی در جایگاه اول دنیا قرار داریم. همچنین 40 دانشگاه ما در سال 2019 بین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند که بیانگر قابلیت بالای رقابتی دانشگاه‌های کشور است.

    این مقام مسئول با اشاره به برگزاری این اجلاس همزمان با همایش بین‌المللی حفاظت از دریای خزر، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر باید در زمینه همکاری‌های علمی و آموزشی در زمینه حفاظت از دریا و منابع طبیعی تبادلات مشترکی داشته باشند، زیرا همه ما در مقابل دریای خزر مسئولیم؛ چراکه زندگی و شغل میلیون‌ها انسان در گرو حفاظت از دریای خزر است.




اولین خانه موتوری برقی دنیا ساخته شد


 

  • اولین خانه موتوری برقی دنیا ساخته شد

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، خودروی یادشده موسوم به WOF  توسط شرکت آلمانی ایریدیوم تولید شده و با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسیری 400 کیلومتری است.

    برای تولید باتری خودروی یادشده از ترکیبی از لیتیوم، آهن و فسفات استفاده شده و ظرفیت تولید برق آن به 108 کیلووات ساعت افزایش یافته است. برای کمک به تامین انرژی این خودرو، صفحه خورشیدی 120 واتی نیز بر روی سقف آن نصب شده است.

    قدرت موتور این خودرو 188 اسب بخار و ابعاد آن 6.9 در 2.3 در 2.8 متر است. در داخل خودروی یادشده، امکانات کامل برای زندگی وجود دارد که از جمله آنها می توان به آشپزخانه کوچک، حمام، سرویس بهداشتی، صندلی های قابل تبدیل به تختخواب و راهرویی با عرض مناسب برای عبور استفاده کرد.

    صندلی های این خودرو را می توان به شکل مربعی در کنار و روبروی هم قرار داد تا فضایی برای صحبت و صرف غذا ایجاد شود.

    قیمت این خودرو با قابلیت طی 400 کیلومتر حدود 217800 دلار و قیمت مدل ساده تر آن با قابلیت طی کردن 300 کیلومتر بعد از یک بار شارژ حدود 187 هزار دلار است.




باهوش‌ترین سگ جهان درگذشت - همشهری آنلاین


 

  • باهوش‌ترین سگ جهان درگذشت - همشهری آنلاین

    به نوشته نیویورک تایمز چیسر که از نژاد سگ‌های چوپان  «بوردر کولی» بود، می‌توانست بیش از 1000 نام را تشخیص دهد و به این علت به شهرت جهانی رسیده بود.

    جان دبلیو پیلی، استاد بازنشسته کالج وافورد در کارولینای جنوبی آمریکا این سگ ماده را که مال برادرش بود،  تعلیم داده بود.

    دکتر پیلی در سال 2004 پس از خواندن مقاله‌ای درباره سگی که می‌تواند بیش از 200 شی‌ء را تشخیص دهد، تصمیم گرفت سگ سیاه و سفید برادرش را تعلیم دهد.

    دکتر پیلی برای سه سال چهار تا پنج ساعت در روز به تعلیم چیسر پرداخت؛ او شیئی را به سگ نشان می‌داد و تا 40 بار نام آن را تکرار می‌کرد و بعد آن را پنهان می‌کرد و از او می‌خواست آن را پیدا کند. پیلی از 800 اسباب‌بازی پارچه‌ای حیوان، 116 توپ، 26 فریزبی و مجموعه‌ای از اشیای پلاستیکی استفاده کرد و در نهایت توانست 1022 نام را به چیسر بیاموزد.

    دکتر پیلی سال قبل در 89 سالگی درگذشت و عمر چیسر هم هفته پیش در 15 سالگی به علل طبیعی به پایان رسید.

    دختر دکتر پیلی می‌گوید چیسر می‌فهمید که کلمات معنای مستقلی دارند و هم اسم‌های عام و اسم‌های خاص درک می‌کرد. به گفته او اگر چیسر 30 توپ داشت، می‌توانست بفهمد که هر توپ اسم خاصی دارد و در عین حال بخشی از گروه توپ‌ها است؛ به عبارت دیگر او «یکی برای بسیاری و بسیاری برای یکی» را درک می‌کرد، یعنی درک می‌کرد که یک شیء می‌تواند نام‌های بسیاری داشته باشد و نام‌های بسیاری ممکن است به یک شیء یا یک شخص داده شود.

    گرگ نلسون، دامپزشک در انجمن مرکزی دامپزشکی ولی‌استریم در نیویورک در این باره می‌گوید انسان‌ها دارند در می‌یابند که حیوانات درک عمیق‌تری از حدی که قبلا تصور می‌شد، از دنیای اطراف‌شان دارند.

    او می‌گوید: «تصور عمومی این بوده است که حیوانات بر اساس نظام پاداش‌ به دستورات پاسخ می‌دهند و فرمان‌ها و شگردهای محدودی را یاد می‌گیرند تا به پاداش برسند.»

    اما به گفته نلسون، «حیوانات زبانی شفاهی و غیر شفاهی میان خودشان دارند و ظاهرا می‌توانند زبان انسان‌ها را احتمالا به همان شیوه‌ای که ما زبانی خارجی را می‌آموزیم، یاد بگیرند.»




حمله گرد و غبار به خوزستان؛ بقیه آسمان کشور صاف است


 

  • حمله گرد و غبار به خوزستان؛ بقیه آسمان کشور صاف است

    بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی 2 روز آینده برای اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز  با توجه به افزایش سرعت باد در کشور عراق ظهور پدیده گرد و خاک برای بخش‌هایی از خوزستان دور از انتظار نیست، از بعد از ظهر روز شنبه و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با نفوذ توده هوای خنک ضمن کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور به سواحل شمالی و استان اردبیل بارش قابل ملاحظه باران و وزش باد رخ خواهد داد.

    کاهش دما طی روز یکشنبه در سواحل شمالی استان اردبیل و خراسان شمالی بین 7 تا 12 درجه است، دریای خزر نیز در این مدت مواجه می‌شود.

    47231